شرکت هیرکانیا

ساخت وبلاگ
پروژه لون شاید برای برخی دیوانگی به نظر برسد اما گوگل تصمیمش را محکم گرفته و تازه در حال ساخت بالون هایی است که می توانند مدت زیادی در آسمان بمانند. یکی از بخش های کلیدی در این پروژه آزمایشگاهی، موادی است که برای ساخت بالون مورد استفاده قرار می گیرند و از قرار معلوم گوگل در این باره هنوز به یک نتیجه قطعی نرسیده .
 
پم دیروشی مدیر تولید بالون در گوگل می گوید: «هر بالون برای پرواز تا ۱۰۰ روز یا سه مرتبه گردش دور زمین طراحی شده. این مقدار از حدی که بالون های هواشناسی در لایه استراتوسفر دست یافته اند بسیار بیشتر است. ۱۰۰ روز زمان کافی برای استفاده از بالون ها است و همزمان آن قدر طولانی نیست که فناوری به کار رفته قدیمی شود.»
 
خانم دیروشی ماده به کار رفته در ساخت بالون ها را به نوارهای لاستیکی تشبیه کرد که هر بالون نیازمند ۵۰۰ متر مربع از آن است. در حالی که بالون های اصلی که در کشور نیوزلند مورد آزمایش قرار گرفتند از فیلم پولی اتیلن ساخته شده بودند اما ظاهراً هنوز تصمیم قطعی درباره ماده مورد استفاده گرفته نشده.
 
در توضیحات مدیر تولید این بالون ها آمده که آنها باید بسیار بادوام باشند، چرا که مدام تحت گرما و سرمای شدید هستند و این امر باعث انبساط و انقباض ماده به کار رفته می شود. اشعه فرا بنفش و آب و هوای نامساعد هم از دیگر عواملی است که این بالون ها باید با آنها مقابله کنند.
 
فکر می کنید پس از به نتیجه رسیدن پروژه لون، تغییر مهمی در سطح دسترسی مردم جهان به اینترنت روی دهد؟
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 93 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 12:38

پیش از این در نارنجی از روشی گفتیم که چگالی فضای ذخیره سازی در دیسک ها را به صورت شگفت آوری افزایش می دهد. این روش اصطلاحاً HAMR خوانده می شود و در آن ضبط مغناطیسی بر روی دیسک، به کمک حرارت صورت می گیرد. حالا هم شرکت وسترن دیجیتال با توسعه این فناوری ادعا کرده که می تواند با افزایش چگالی هاردها، ظرفیت شان را تا 5 برابر افزایش دهد.

 

شرکت سی گیت از سال 2007 بر روی فناوری HAMR کار کرده است تا این که سال گذشته موفق شد با استفاده از این فناوری، در عمل، هاردی بسازد که یک ترابیت در اینچ مربع اطلاعات را در خود جای می دهد. در این میان شرکت وسترن دیجیتال هم وارد گود شده و اعلام کرده که قصد دارد چگالی فضای ذخیره سازی در دیسک ها را تا 5 برابر زیاد کند، یا به عبارت دیگر آن را از 750 گیگابیت در اینچ در بهترین هاردهای بازار، به 4 ترابیت در اینچ برساند.

 

شیوه عمل HAMR این گونه است که وقتی هِد مغناطیسی هارد مشغول ضبط داده ها بر روی دیسک است، سطح دیسک توسط یک لیزر گرم شده و بیت های داده ها کوچک تر می شوند و در نتیجه چگالی داده ها بر روی دیسک افزایش می یابد. در تکنیک پیشنهادی وسترن دیجیتال، با بهره گرفتن از نانوتیوب ها، فاصله هِد دستگاه با سطح دیسک به حداقل می رسد.

 

سی گیت پیش از این اعلام کرده بود که این فناوری امکان عرضه هاردهای 3.5 اینچی با ظرفیت 60 ترابایت را تا سال 2016 ممکن می سازد. ظاهراً وسترن دیجیتال نیز با پیاده سازی این فناوری جدید، به زودی این پیشبینی را محقق می کند.

 

همه اینها برای ما یک معنی دارد و آن این است که گام به گام هر چه قدر جلوتر برویم با رقابتی شدن این قضیه، شاهد خواهیم بود که فناوری HAMR و یا تکنیک های مشابه در قالب هارد دیسک های بسیار پر ظرفیت به بازار راه پیدا کنند و مشکل همیشگی کمبود فضای عده ای از ما را حل کنند!

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 12:29

پیش از این در نارنجی نوشتیم که سامسونگ از مسیر تلویزیون های هوشمند و اپل با ارائه پتنت خانه هوشمند، قدم هایی جدی برای ورود به عرصه اینترنت اشیا برداشته اند. حال خبر رسیده که لوک جولیا، مهندس نرم افزار، و مدیر سابق تیم Siri در شرکت اپل، هم اکنون در سامسونگ بر روی پلتفرمی مرتبط با اینترنت اشیا کار می کند.

 

لوک جولیا در سال 2012 اپل را به مقصد سامسونگ ترک کرد و در حال حاضر نفر دوم مرکز نوآوری های باز سامسونگ است. او در این شرکت بر روی پروژه "معماری سامسونگ برای تعاملات چند حالته" موسوم به سامی (SAMI) کار می کند. این پلتفرم، داده های دستگاه ها و اشیای متصل به شبکه را جمع آوری، پردازش و توزیع می نماید. پلتفرم سامی، قادر خواهد بود تمام داده های مربوط به گجت های پوشیدنی، خانه های هوشمند و حتی خودروها را در یک اپلیکیشن تجمیع کند.

نکته جالب در مورد این سیستم، داشتن یک دستیار شخصی مجازی است که مانند Siri به نظر می رسد. البته تفاوت هایی نیز وجود دارد. Siri داده ها را در اکوسیستم اختصاصی اپل جمع آوری و تجمیع می کند، در حالی که سامی پلتفرمی باز محسوب می شود. در حال حاضر، سامسونگ با حدود 50 شرکت مختلف از جمله Fitbit و Pebble در زمینه تست و توسعه فناوری های مرتبط با این پلتفرم همکاری می کند.

 

سامسونگ در نظر دارد توسط این پلتفرم داده های مربوط به محصولات مختلف را نرمال سازی کرده و در قالب یک اپلیکیشن مدیریت کند. اما از آن جایی که تمرکز اصلی سامسونگ بر روی سخت افزار است، شاید در توسعه نرم افزار سامی با دشواری هایی روبرو شود. لوک جولیا در این مورد گفته که شاید سامسونگ فعلا در زمینه نرم افزار و سرویس ها دانش کافی نداشته باشد ولی دنبال ورود به این عرصه و ربودن گوی سبقت از رقبا است.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 12:23

فرض کنید که در حین بازی با یک کنسول قدیمی، کنترلر دستگاه دچار مشکل می شود. راه چاره چیست؟ احتمالاً در آینده ای نزدیک شما می توانید یکی جدیدش را در خانه چاپ کنید.

 

شرکت نوپای کارتیزیَن (.Cartesian Co) بر روی پرینتری با نام EX1 کار کرده که می تواند مدارات الکترونیکی را بر روی کاغذ، پلاستیک یا پارچه چاپ کند. این ویژگی EX1 سبب شده این دستگاه به ابزاری مناسب جهت خلق بوردهای الکترونیکی گجت های پوشیدنی تبدیل شود.

توسط این دستگاه، علاقه مندان خواهند توانست بدون نیاز به ساخت بوردهای PCB با دست یا ارسال سفارش به شرکت های متخصص ساخت بوردهای الکترونیکی، به سادگی هر چه تمام تر بوردهای مورد نظر خود را درست مثل چاپ یک طرح گرافیکی با پرینتر معمولی، ایجاد کنند. چاپ با نرم افزار این پرینتر، آسان تر از حد تصور است. تنها با وارد کردن عکس یک مدار به داخل نرم افزار و انتخاب گزینه پرینت از منوی فایل، مدار مورد نظر بر روی سطح دلخواه ما نقش می بندد.

 

پرینتر سه بعدی EX1 از دو کارتریج بهره می برد. هر کدام از این کارتریج ها با یک ماده شیمیایی پر شده اند. پرینتر، لایه هایی از مواد این دو کارتریج را روی هم می ریزد تا در نهایت نوارهای باریکی از نانو ذرات رسانای سیلور بر روی سطح بورد شکل بگیرد. در این فرایند تنها به میزان معینی از این مواد شیمیایی استفاده می شود، بنابراین نه هدر رفتی وجود خواهد داشت و نه پس مانده خطرناکی که نگرانی ایجاد کند.

 

این پرینتر سه بعدی برای افراد خلاق و نوآور و همچنین کسب و کارهای کوچک فعال در زمینه ساخت بردهای الکترونیکی بسیار مناسب خواهد بود. به احتمال زیاد این محصول در جولای 2014 به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. ویدیوی زیر را از دست ندهید.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 12:10

اپلیکیشن فلیپ بورد سرانجام برای ویندوز 8.1 عرضه شد. این اپلیکیشن که از محبوب ترین اپلیکیشن های مطالعه نشریات و سایت ها در تلفن های هوشمند و تبلت ها است سرانجام پس از چند ماه برای ویندوز 8.1 عرضه می شود.

 

عملکرد این اپلیکیشن دوست داشتنی در محیط تبلت های ویندوزی، بسیار شبیه نسخه اندروید و iOS آن خواهد بود. فلیپ بورد پس از عبور از یک فاز ساختاری با سیستم کاشی های ویندوز نیز سازگار شده و می توان آن را به صفحه استارت ویندوز هم سنجاق کرد.

 

اما درون اپلیکیشن همانطور که گفته شد بسیار شبیه چیزی ست که احتمالاً انتظارش را دارید. می توانید در میان فیدها و مجلات به جستجو بپردازید و به آن محتواهای جدید بیفزایید. قالب کلی اپلیکیشن مانند یک مجله قابل ورق خوردن است.

 

نسخه ویندوزی فلیپ بورد با جسچرهای ویندوز 8 و منوی ویندوز، برای دسترسی به برخی بخش ها مانند کامنت ها، لایک ها، اشتراک و همینطور سنجاق کردن به منوی استارت، سازگار است.

 

همچنین در این نسخه می توان از قابلیت جدید استفاده از چند اپلیکیشن در کنار هم که به ویندوز 8.1 اضافه شده نیز استفاده کرد. به علاوه این نسخه، در تبلت های ۷ و ۸ اینچی ویندوزی، به خوبی در حالت عمودی نیز قابل استفاده است.

 

فلیپ بورد به زودی برای ویندوز فون هم عرضه می شود

خبر رسیده که فلیپ بورد در حال آماده سازی یک نسخه مشابه برای تلفن های ویندوز فونی  هم هست، اما زمان دقیق عرضه آن مشخص نیست. با این حال فلیپ بورد از هم اکنون برای تبلت هایی مانند Surface 2 که مبتنی بر Windows RT هستند، از طریق فروشگاه مایکروسافت در دسترس قرار گرفته.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 86 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:59

چند ماه بعد از آنکه شنیده شد گوگل اپلیکیشن Google Play Music را برای iOS عرضه خواهد کرد، سر انجام این اتفاق رخ داد و حالا کاربران این پلتفرم می توانند از مزایای فروشگاه موسیقی گوگل پلی بهره مند شوند.

 
این اپلیکیشن امکان پخش موسیقی به صورت محلی و همین طور استریم ابری آهنگ ها را فراهم کرده. گوگل امکان ذخیره ۲۰ هزار آهنگ در فضای ابری را می دهد و اشتراک ماهانه ۱۰ دلار نیز با نام All Access در دسترس است (۱ ماه اول استفاده برای کاربران رایگان خواهد بود.)
 
گوگل پلی میوزیک بر روی iOS 6 و بالاتر قابل نصب است و امکان استفاده از آن بر روی آیفون، آیپد، و آیپاد وجود دارد. همچنین از کروم کست نیز پشتیبانی می کند. شما فکر می کنید در مقابل آیتونز رادیو چطور عمل کند؟
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:54

همه می دانیم که چاپگرهای سه بعدی به سرعت در حال نفوذ در صنایع مختلف هستند و ما در نارنجی آن قدر به این موضوع پرداخته ایم که توضیح بیشترش تکراری می شود.

 
مایکروسافتِ در حال تغییر که چندی قبل برای پیشی گرفتن از رقبا، پشتیبانی بومی از پرینترهای سه بعدی را به API ویندوز ۸.۱ آورد، امروز در تکمیل برنامه خود خبر از عرضه نرم افزاری برای این نوع پرینترها داد.
 
این اپلیکیشن که به گفته مایکروسافت برای تازه کارها ساخته شده تا بتوانند ایده های خود را به راحتی عملی کنند 3D Builder نام دارد و کاتالوگی از طراح های پیش آماده در آن قرار گرفته تا کار برای هر کسی ساده شود.
 
به خصوص کاربران کنجکاوی که دانش چندانی هم در زمینه CAD ندارند می توانند اشیای مورد نظرشان را تنظیم و ترکیب کنند؛ حتی کاربران حرفه ای هم که به ابزارهای پیشرفته CAD تسلط دارند می توانند طرح های پیچیده خود را در نرم افزار وارد (Import) کرده و از آن به خوبی استفاده کنند.
 
هر چند هنوز پرینترهای سه بعدی عمومیت نیافته اند و در هر مغازه ای پیدا نمی شوند اما این روند سریع، حکایت از آینده درخشانی برای چاپ سه بعدی و دستگاه ها و نرم افزارهای مربوط به آن دارد.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:46

اگر احساس می کنید که برای انجام پروژه فعلی تان نیاز به کمی نیروی پردازش بیشتر و بهره گیری از یک سوپر کامپیوتر دارید، کم کم خودتان را آماده یک چالش جذاب نمایید. آبی بزرگ قصد دارد نسخه ای قدرتمند از سوپر کامپیوتر واتسون را به صورت یک سرویس ابری قابل اجاره عرضه نماید.

 
گفته می شود IBM اکنون در حال کار بر روی یک سرویس کلود بر پایه واتسون است که توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند از آن برای تولید اپلیکیشن هایی بسیار غنی تر و تعاملی تر بهره ببرند.
 
در این پروژه نسخه ای کوچکتر و قدرتمندتر از واتسون تولید خواهد شد که ضمن تامین نیازهای ادراکی سوپرکامپیوترها، جای کمتری را هم اشغال کند. IBM اکنون مشغول همکاری با شرکایی است که پیش از این هم روی سرویسهای اختصاصی واتسون کار کرده اند. 
 
برای مثال Fluid پیش از این یک دستیار فروشگاهی هوشمند نیرو گرفته از واتسون تولید کرده بود که به صورت فعال با مشتریان صحبت کرده و به آنها کمک می کند تا «تصمیمات خرید آگاهانه تری» اتخاذ کنند.
 
اگرچه آی بی ام می گوید استفاده از واتسون همچون برنامه نویسی های معمول نخواهد بود، اما API های ویژه بهره گیری از قدرت واتسون در اپلیکیشن ها را هم به زودی عرضه خواهد کرد.

سیستم های ادراکی کاملا متفاوت هستند، زیرا آنها قابلیت شبیه سازی رفتارهای انسانی را دارند. و به عنوان مهمترین بخش، انسانها می توانند با کامپیوتر سازگار شده و کنار بیایند. و هنگامی که سراغ سیستم های ادراکی می رویم، در حقیقت دریچه ای را به سوی سازگار شدن کامپیوترها با انسان خواهیم گشود.
البته آی بی ام هنوز چیزی درباره زمان عرضه نهایی این سرویس ابری، یا هزینه های استفاده از آن بر زبان نیاورده است. 
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 103 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:41

چندی پیش در مقاله ای به این موضوع پرداختیم که آیا در روزگاری که همه بیشتر و بیشتر به دستگاه های همراه روی می آورند صلاح است که مانند قدیم خودمان دست به کارِ جمع کردن یک رایانه رومیزی شویم؛ که نتیجه گرفتیم اگر نیاز به مشخصات خاص و سفارشی داشته باشید هنوز هم این بهترین کار است، مضاف بر این که لذتی در جمع کردن یک سیستم هست که حتی با وجود به صرفه نبودن، شاید در یک رایانه آماده نباشد.

 
به هر روی، تصمیم گرفتیم تا دیر نشده برای آن دسته از علاقه مندان که تمایل به جمع کردن یک رایانه شخصی و رومیزی دارند یک مجموعه دو قسمتی تهیه کنیم که در قسمت حاضر به اطلاعات کلی در این باره می پردازیم و نهایتاً در قسمت آخر جمع کردن گام به گام یک کیس را آموزش می دهیم.
 
پس اگر فکر می کنید پی سی های سنتی هنوز هم حرفی برای گرفتن دارند این شما و این ادامه مطلب.
 

فضای ذخیره سازی

سیستم عامل و همه فایل های شما در فضای ذخیره سازی داخلی در کامپیوترتان قرار می گیرند. در حال حاضر این فضاها به دو دسته عمده تقسیم می شوند: دیسک های سخت یا همان هارد دیسک ها و SSDها. اگر از نظر مالی در مضیقه هستید گزینه مناسب برای شما هارد دیسک ها هستند که به ازای پول یکسان فضای بیشتری در احتیارتان می گذارند.

هارد دیسک ها یک قسمت کوچک متحرک دارند که اطلاعات را از روی دیسک دوار می خواند و به خاطر همین عامل فیزیکی، سرعت خوانش در آنها نسبت به SSDها با محدودیت بیشتری مواجه است.
 
البته گاهی برای رفع این عیب آن قدر هزینه بالاتر می رود که از خیر استفاده از SSDها می گذرید. در واقع SSDها متشکل از حافظه های فلش هستند که سرعت به مراتب بالاتری نسبت به دیسک های سخت دارند.
 
شاید انتخاب بهتر استفاده از هر دوی اینها در کنار هم است؛ یک SSD با ظرفیت کمتر مثلاً ۶۴ گیگابایت برای نصب سیستم عامل تا سرعت عمل بالا رود و یک هارد دیسک با ظرفیت بالا به منظور ذخیره انواع فایل های اسنادی مثل عکس، فیلم و موسیقی.

برای هارد دیسک پیشنهاد ما انتخاب از بین محصولات Seagate و Weste Digital است در حالی که SSDهای سامسونگ، توشیبا، OCZ، کینگ استون، Crucial و اینتل در بین باقی بهترند.
 
حتماً مطمئن شوید هارد دیسکی که تهیه می کنید سرعت ۷۲۰۰ دور بر دقیقه و بافر حداقل ۶۴ مگابایتی داشته باشد، همچنین از درگاه SATA با سرعت ۶ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی کند. در مورد SSD هم دقت کتید جزء حافظه های فلش MLC باشد.
 

واحد پردازنده مرکزی

واحد پردازنده مرکزی که به آن سی پی یو (CPU) هم می گویند در هر دقیقه صدها هزار خط دستور را پردازش می کند و به عبارتی در نقش مغز رایانه است. پردازنده یکی از گران ترین قطعات رایانه است، با این حال نکاتی هست که قبل از خرید خوب است از آنها مطلع باشید.
 
دو شرکت AMD و Intel پردازنده هایی با تنوع گسترده عرضه می کنند که هر یک نقاط ضعف و قوت خود را دارد. با پیشرفت های اخیر اینتل و جلو افتادن آن از نظر فناوری، پردازنده های اینتلی اندکی بهتر از AMD عمل می کنند ولی در عوض قیمت پردازنده های AMD ارزان تر است.
 
البته این را هم مد نظر قرار دهید که موضوع قیمت در کشور ما به دلیل توزیع از طریق واسطه ها چندان تابع ضوابط جهانی نیست و گاهی شما پردازنده های خوب اینتل را به قیمتی پایین تر از AMD پیدا می کنید، لذا دقت مضاعفی هنگام انتخاب داشته باشید.

حالا با این اوصاف بهترین پردازنده کدام است؟ جواب ساده است: بستگی به نوع کار شما و پولی که حاضر به پرداخت آن هستید دارد. در حالت کلی ما توصیه می کنیم به سراغ پردازنده های اینتل بروید؛ هر چند برند پردازنده تمام ماجرا نیست.
 
پردازنده ها با تعداد هسته های مختلف و بسامد کاری متفاوت عرضه می شوند. شاید فکر کنید بسامد کلاک بالاتر به معنای عملکرد بهتر خواهد بود در صورتی که لزوماً این گونه نیست.
 
به جز این مورد هر چند ۴ هسته به طور کل و با معماری و بسامد مشابه عملکری بهتر از دو هسته دارد اما این به معنای استفاده عملی آن نیست؛ چرا که در نهایت این نرم افزارها هستند که باید قدرت سخت افزار را شکوفا کنند و عموم نرم افزارها خیلی در این زمینه بهینه عمل نمی کنند؛ در واقع در بیشتر موارد پردازنده های با ۸ هسته یا بیشتر کار خاصی از پیش نمی برند.
 
تازه فقط همین ها نیست؛ زمان عرضه پردازنده هم بسی مهم است. یک پردازنده ۴ هسته ای که تولید سال پیش است عموماً از فناوری قدیمی تری بهره می برد که این موضوع به شدت در عملکرد دستگاه موثر است.
 
حتماً می دانید که مثلاً پردازنده های نسل چهارم اینتل که با نام هاسول می شناسیم شان از آیوی بریج ها در مصرف و قدرت عملکرد بهتری دارند؛ پس قبل از خرید پردازنده یک نفس عمیق و یک لیوان آب قند سر بکشید تا فشار کم نیاورید.
 
هنوز تمام نشده، عامل دیگر Cache است خصوصاً L3 Cache که به ذخیره داده های موقت مورد نیاز پردازنده می پردازد. این عامل هر چه بیشتر باشد بهتر است، پردازنده های سطح پایین ۳ یا ۴ مگابایت کش دارند در صورتی که اگر کمی سر کیسه را شل کنید می توانید پردازنده هایی با کش ۶ یا ۸ مگابایت هم تهیه کنید.
 
توصیه می کنیم به سراغ پردازنده هایی بروید که یا کاملاً به روز باشند یا به آن نزدیک. البته در نظر بگیرید که سرعت و هسته بیشتر به معنی پول، گرما و مصرف برق بیشتر است. در ضمن یک پردازنده ۴ هسته ای جدید از پس جدیدترین بازی های رایانه ای بر می آید، پس بی جهت هزینه اضافی نکنید.
 

برد اصلی (Motherboard)

اگر پردازنده، مغز رایانه باشد برد اصلی دل و روان آن است. همه قطعات در نهایت به این برد وصل می شوند و دستورات از طریق آن به هر قسمت منتقل می شود.

موقع انتخاب یک مادر بورد، قوانینی هست که باید رعایت شوند: درگاه ها، اسلات ها، اندازه و  سازگاری با انواع سوکت ها.
 
قبل از انتخاب مادر بورد باید تصمیم بگیرید که پردازنده را از اینتل می خواهید بخرید یا از AMD؛ چون هر یک مادر بورد مخصوص خود را دارند. بعد از آن باید مطمئن شوید ابعاد آن به کیس مد نظر شما بخورد.
 
مادر بوردهای دسکتاپ در انواع اندازه ها عرضه می شوند که محبوب ترین آنها Mini ITX, Micro ATX, ATX و Extended ATX است. هر کدام مزایای خود را دارند برای مثال مادر برد بزرگ Extended ATX تعداد بیشتری سوکت و درگاه به نسبت Mini ITX دارد.
 
ایسوس، MSI، گیگابایت، AsRock و EVGA از جمله برندهای مشهور مادر برد هستند.
 

کارت گرافیک

دومین قطعه گران در فهرست خرید شما واحد پردازش گرافیک یا GPU است. کارت های گرافیک در شکاف PCI موجود روی برد اصلی قرار می گیرند. موقع خرید گرافیک سه گزینه پیش رو دارید: NVIDIA, AMD یا گرافیک داخلی.
 
هم NVIDIA و هم AMD کارت های گرافیک خوبی داشته و در مقایسه با گرافیک داخلی اینتل مزایا و معایبی دارند.

اگر پردازنده سطح بالایی خریده اید احتمالاً گرافیک داخلی دارد مثل HD Graphics اینتل و Radeon HD پردازنده های AMD. این گرافیک ها جواب کارهای عادی و روزمره را به خوبی می دهند ولی مسلماً نباید از آنها انتظار یک کارت گرافیک قدرتمند و جداگانه را داشت.
 
این طور نیست که NVIDIA یا AMD برتری محضی نسبت به هم داشته باشند و باید به نسبت قیمت، مدل به مدل مقایسه انجام شود.
 
GPUها با مقدار رم های متفاوت مثل 1GB, 2GB, 3GB و 6GB عرضه می شوند. البته رم بیشتر، به تنهایی دخلی به قوت گرافیک ندارد و باید عوامل دیگری را هم مد نظر قرار داد. همچنین متوجه باشید که استفاده از پردازنده AMD اجباری را برای خرید گرافیک AMD تحمیل نمی کند. EVGA, Sapphire, MSI و ایسوس از جمله سازندگان مطرح کارت های گرافیک هستند.
 

رم

رم یا همان حافظه با دسترسی تصادفی در هنگام اجرای برنامه ها نقش خود را ایفا می کند و برای اجرای همزمان برنامه های بیشتر نیاز به رم بیشتری دارید. رم هم مستقیماً در اسلات مخصوص خود روی مادر برد قرار می گیرد و در سرعت های ۱۳۳۳ مگاهرتز، ۱۶۰۰ مگاهرتز و ۲۴۰۰ مگاهرتز یافت می شود.
 
مادر بردها هر کدام تعداد متفاوتی اسلات رم دارند پس قبل از خرید رم حواس تان به این موضوع باشد و متوجه باشید که چه تعداد رم تهیه می کنید.

تفاوت عملکرد بین سرعت های مختلف رم مثلاً ۱۳۳۳ مگاهرتز یا ۱۶۰۰ مگاهرتز ناچیز است و حتی در صورت افزایش آن به ۲۴۰۰ مگاهرتز تنها چیزی حدود ۴ در صد بهبود می یابد که با توجه به قیمت بالای آن چندان منطقی به نظر نمی رسد.
 
امروزه بیشتر بازی ها به ۸ گیگابایت رم نیاز دارند پس ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت می تواند نیاز شما را تا مدت زیادی رفع کند. همچنین دقت کنید رمی که تهیه می کنید از نوع DDR3 باشد. Corsair, Mushkin, Kingston, Crucial و G.Skill از جمله نام های بزرگ در صنعت رم کامپیوتر هستند.
 

منبع تغذیه

منبع تغذیه همان طور که از نامش بر می آید تامین کننده برق برای قطعات مختلف رایانه است. اغلب به دلیل ناآگاهی از این قسمت سر سری می گذرند در صورتی که ما تاکید می کنیم این قطعه از مهم ترین قطعات یک رایانه رومیزی است و سعی کنید بودجه خوبی برای آن اختصاص دهید.
 
انواع ماژولار و غیر ماژولار منبع تغذیه وجود دارد. کابل های منابع تغذیه ماژولار قابل جدا شدن هستند و می توانید متناسب با نیازتان از کابل ها استفاده کنید؛ اما کابل های یک منبع تغذیه غیر ماژولار به آن متصل است و ناچارید فکری به حال کابل های اضافی بکنید.

همان طور که لابد حدس زده اید مدل های ماژولار گران تر هستند اما به نظر ما هزینه اضافی برای آن ارزش دارد. مسئله مهم دیگر به جز مقدار وات منبع تغذیه که باید آن را خودتان محاسبه کنید عامل بهره وری منبع است. مقادیری مثل 80 PLUS و 85 PLUS یا برچسب های برنزی، نقره ای و طلایی به بهره وری آن منبع تغذیه دلالت دارند.
 
Seasonic, XFX, Antec, OCZ, Corsair و Enermax از جمله برندهای معتبر سازنده منبع تغذیه هستند.
 

درایو نوری

هر چند امروزه با گسترش نفوذ حفظه های فلش و اینترنت استفاده از این درایوها خیلی کم شده اما از آن جا که در این مورد فضای اشغال شده مطرح نیست اگر مشکل مالی ندارید حیف است کیس خود را بدون یک درایو نوری ببندید.
 
در ضمن اگر تصمیم به این کار گرفتید بد نیست روی درایوهای بلو ری هم فکر کنید که از دیسک های بلو ری گرفته تا سی دی های قدیمی را بتواند بخواند.
 

کارت بی سیم

البته کمتر کسی رایانه رومیزی خود را مدام جا به جا می کند فلذا عموماً همان ورودی LAN برای اتصال به شبکه کفایت می کند؛ اما اگر امکان کابل کشی ندارید باید روی خرید یک کارت بی سیم فکر کنید. البته دانگل های USB بی سیم هم گزینه های بدی نیستند.
 

کیس

کیس ها که در حکم اسکلت رایانه ها هستند در ابعاد، اندازه و رنگ های متنوعی یافت می شوند. توصیه می کنیم با توجه به سیستم خود اندازه آن را انتخاب کنید و توجه داشته باشید گردش هوا در کیس به خوبی جریان داشته باشد.
 
همان طور که در بالا گفتیم یکی از عوامل موثر برای کیس قطعات انتخابی شما به خصوص برد اصلی است. بسته به این که اندازه مادر بردتان چه قدر است نسبت به تهیه کیس اقدام کنید.
 

فن خنک کننده

بیشتر کیس ها لااقل یک فن در جلو یا عقب خود دارند ولی اگر فکر می کنید آن چه هست مکفی نیست با توجه با اندازه های در نظر گرفته شده در کیس، فن های اضافی را بخرید.
 
بسیار دقت کنید با نصب بیش از حد و غیر اصولی فن، مسیر عبور هوا را مسدود ننمایید. به علاوه بد نیست به عوض کردن فن اصلی پردازنده با یک فن خوب و کم صدا هم فکر کنید.
 

چراغ LED

این یکی کاملاً سلیقه ای است و اگر فکر می کنید اعصاب چشمک های رنگارنگ حین کار با رایانه را دارید انتخاب های متنوعی در اختیارتان قرار دارد. 
 

سیستم عامل

هر چه تا اینجا بر شمردیم بدون سیستم عامل جز چند قطعه بی کاره چیزی نیستند. برای شما دو انتخاب کلی وجود دارد، یکی سیستم عامل های مایکروسافت حالا ویندوز ۷ یا ۸ و دیگری سیستم عامل های گنو/لینوکسی یا در واقع یکی از توزیع های رایگان گنو/لینوکس.

دو توزیع لینوکس مینت و لینوکس اوبونتو محبوب ترین توزیع های گنو/لینوکس برای کاربران خانگی هستند که به خوبی از پس انجام کارها بر می آیند.

در نهایت تاکید می کنیم قبل از خرید بررسی های وب سایت های سخت افزاری در مورد قطعات مختلف را مطالعه کنید و حتماً نظرات کاربران و مصرف کنندگان را مد نظر قرار دهید؛ چرا که هیچ چیزی قابل مقایسه با یک تجربه کارآمد نیست.
 
در قسمت بعد به اتفاق، آستین ها را بالا خواهیم زد و دست به کار جمع کردن یک کیس خواهیم شد. تا آن موقع نظر خود را درباره آینده پی سی ها بنویسید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:36

شاید اینتل در ورود به بازار داغ دستگاه های همراه اندکی تاخیر داشت، اما این بار، تصمیم جدی گرفته که موج بعدی فناوری را از دست نداده و بر آن سوار شود. موج بعدی به گفته بسیاری همان پدیده اینترنت اشیا و فناوری های مربوط به آن است. اینتل برای استفاده از این فرصت استثنایی باید پیش از افتادن کشتی اینترنت اشیا به اقیانوس فناوری ها، از تمامی امکانات خود بهره ببرد.

 

بنا به گزارش رویترز، اینتل یک تیم ویژه برای این کار اختصاص داده، تا به صورت انحصاری بر روی نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز برای دستگاه های الکترونیکی مرتبط با پروژه های اینترنت اشیا، کار کند. این تیم ویژه، تحت عنوان "گروه راهکار اینترنت اشیا" مستقیماً زیر نظر مدیر عامل این شرکت، برایان کرازانیچ، مشغول به کار خواهد شد.

 

اینتل پیش از این نیز با ارائه دو پردازنده Atom E3800 و Quark SoC X1000 مخصوص دستگاه ها و سنسورهای کوچک و کم مصرف، گام مهمی را در زمینه تحقق اینترنت اشیا برداشته بود. طراحی و ساخت این دو چیپ، بخشی از جدیدترین یورش اینتل برای تصاحب بخش عمده ای از این بازارهای جدید قلمداد می شد.

 

این گروه جدید بر روی همه محصولات مرتبط با پدیده اینترنت اشیا کار خواهد کرد که به طور حتم ابزارهای پوشیدنی نیز جزو همین لیست بلند محصولات خواهد بود. شاید ARM در این زمینه، اندکی از اینتل هشیارتر بود و زودتر از اهمیت این پدیده جدید مطلع شد و در زمینه چیپ های کم مصرف گوی سبقت را از رقبا ربود. به طوری که چیپ های به کار رفته در اولین ساعت های هوشمند موجود در بازار مانند اسمارت واچ 2 و کوالکام تاک، محصول شرکت ARM بودند. همزمان سیسکو نیز این پدیده را جدی گرفته و کارگروهی ویژه برای این کار تعیین نموده و همکاری خود را با استارتاپ های بی شماری در زمینه اینترنت اشیا آغاز کرده.

 

زمان زیادی برای شرکت هایی که می خواهند در جهش بعدی فناوری بقای شان حفظ شود، نمانده. شاید هنگامی که یخچال ها، کتری ها، و سنسورهای محیط های اداری و خانگی به فناوری وای-فای یا فناوری های وایرلس مشابه مجهز شدند، دیگر وقت مطالعه و تحقیق نباشد. در آن زمان به طور حتم شرکت هایی موفق خواهند بود که از قبل تدارک چنین تغییرات گسترده ای را دیده باشند. شاید موج انقلابی تلفن های هوشمند و عقب ماندن بلکبری و موتورولا از این قافله، گواهی بر این ماجرا باشد.

 
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 96 تاريخ : يکشنبه 26 آبان 1392 ساعت: 11:30

بسیاری مواقع هست که می خواهید متنی که بر روی صفحه نمایش قرار دارد، برای شما خوانده شود و مجبور به مطالعه آن نباشید. اینجا است که موتورهای تبدیل نوشتار به گفتار وارد کار می شوند تا کمکی کنند.

 
موتور تبدیل نوشتار به گفتار گوگل قبلا بخشی از تجربه اصلی اندروید بود و حالا به عنوان اپلیکیشنی جدا در گوگل پلی هم قرار گرفته و می تواند هر متنی را که روی نمایشگر قرار دارد با صدای بلند برای تان بخواند.
 
البته انتظار پشتیبانی از زبان فارسی را نداشته باشید ولی مثلا موقع یادگیری زبان انگلیسی یا مطالعه کتاب های زبان اصلی، به کمک تان می آید تا در تلفظ صحیح کلمات به مشکلی بر نخورید.
 
برای فعال کردن موتور متن-به-گفتار گوگل می توانید به Settings دستگاه خود رفته و در بخش Language & Input وارد Text-to-speech output شده و مشخصا موتور گوگل را فعال کنید. اگر هم بر روی دستگاه تان فعال نیست باید با مراجعه به گوگل پلی آن را فعال کنید. موتور گوگل قابلیت نصب بر روی اندروید ۴.۰.۳ و نسخه های بالاتر را دارد.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 12:32

در حالی که هنوز هیچ آمار دقیقی درباره تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز 8.1 موجود در دنیا توسط مایکروسافت اعلام نشده، این شرکت به شکل قاطعی مصمم است تا آخرین سیستم عاملش را به بیشترین تعداد ممکن کاربران برساند. این هفته مایکروسافت اعلام کرد از این پس ویندوز 8.1 را به صورت رایگان در اختیار سازمان های غیرانتفاعی و کتابخانه های عمومی قرار می دهد.

 
این شرکت در یک پست وبلاگی گفته که این گروه ها اکنون می توانند درخواست خود را برای دانلود نسخه رایگانی از ویندوز 8.1  ثبت کرده و آن را دریافت کنند. سازمان های غیرانتفاعی و کتابخانه هایی که پیش از این ویندوز 8 را روی کامپیوترهای شان نصب کرده اند، می توانند ضمن تماس با مرکز خدمات لایسنس محصول، آن را به ویندوز 8.1 آپدیت نمایند.
 
مایکروسافت پیش از این هم آفیس ۳۶۵ را به رایگان در اختیار سازمان های غیرانتفاعی قرار داده بود.
 
البته این شرکت مدتی است که در خصوص میزان استقبال از ویندوز 8.1  کاملا سکوت اختیار کرده. هرچند که در اواخر ماه جاری میلادی (۲۶ آبان) قرار است نشست سالیانه سهامداران مایکروسافت برگزار شود و احتمالا خبرهای بیشتری در خصوص این آمار خواهیم شنید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 12:24

در چند وقت اخیر منابع غیر رسمی اشاره به دو محصول جدید از اپل داشته اند که به شکل عجیبی اندازه نمایشگر آنها به هم نزدیک است. ابتدا این مینگ چی کو تحلیلگر معروف بازار بود که خبر داد سال ۲۰۱۴، شاهد معرفی یک مکبوک ایر ۱۲ اینچی فوق باریک با نمایشگر رتینا خواهیم بود.

 
همان طور که می دانید این نوع تحلیلگران -برخلاف شایعه پردازان- بر اساس اطلاعاتی که از تامین کنندگان قطعات مختلف به دست شان می رسد، به پیش گویی می پردازند. آنها اجزاء مختلف پازل را کنار هم می گذارند و به نتیجه می رسند که محصولی با فلان مشخصات در حال ساخت است.
 
اما در حالی که آقای مینگ چی کو خبری درباره آیپد ۱۲.۹ اینچی نداده، برخی منابع دیگر نظیر سایت های چینی و حتی وال استریت ژورنال، می گویند اپل در حال آماده سازی آیپدی بزرگتر از ۱۰ اینچ است. نامگذاری آیپد ایر هم این احتمال را تقویت کرده و همه پیشاپیش منتظر آیپد پرو هستند. (البته اندازه نمایشگر این دستگاه هنوز بین ۱۱.۴، ۱۲ یا ۱۲.۹ اینچ گیج می زند.)
 
با کاهش وزنی که در آیپد ایر رخ داد (نزدیک ۲۰۰ گرم سبک تر از آیپد نسل ۴) منطقی است که اپل بتواند آیپدی بزرگتر از ۱۰ اینچ با وزنی مشابه آیپد ۴ بسازد و حتی باریکی آن می تواند از مداد معروف اولین تبلیغ تلویزیونی آیپد ایر هم کمتر باشد ولی قضیه به این سادگی هم نیست.
 
تا به حال سابقه نداشته که اپل دو محصول هم اندازه از خانواده مک و آی او اس را به جنگ با رقبا -و البته یکدیگر- بفرستد. (بین آیپد ۹.۷ اینچی و مکبوک ایر ۱۱.۶ اینچی اختلافی ۲ اینچی وجود دارد.) اینجا است که پرسشی مطرح می شود: آیا با دو محصول مختلف طرف هستیم یا اینکه نشانه های درست خوانده نشده، این توهم را به وجود آورده اند و در اصل این دو یک دستگاه هستند؟
 
می دانیم که تمایل مصرف کننده به آیپد مینی خیلی بیشتر از آیپد است. البته اپل با آیپد ایر باعث شده خیلی ها در انتخاب به شک بیفتند. ولی به هر حال، این سوال مطرح است که با وجود پایین آمدن فروش آیپد ۹.۷ اینچی، چرا اپل که معروف به خواب خرسی بر روی محصولات پر فروش خود است باید دردسر ساخت یک آیپد ۱۲ اینچی -برای تقاضایی قطعا کمتر از آیپد ۹.۷ اینچی- را به جان بخرد؟
 
ممکن است بگویید آیپد ۱۲ اینچی با وزن مشابه آیپد ۴، مشتری خاص خودش را جذب خواهد کرد؛ بله، ولی اپل برای مصرف کننده خاص محصول نمی سازد! (یا اگر می سازد به قیمت بالا می فروشد، مثل مک پرو.) شاید بگویید اپل در نهایت دنبال جایگزین کردن مکبوک ها به وسیله آیپد است؛ بله، با این حال کاربران مکبوک ها به کیبورد فیزیکی نیاز دارند و اپل همیشه داک کیبورد برای آیپد را تکذیب کرده.
 
همان طور که می بینید احتمالات متنوعی وجود دارد. شاید مک بوک ایر فوق باریکی در کار است که نمایشگر لمسی هم دارد؛ ممکن است آیپد ۱۲ اینچی با یک داک کیبورد عرضه شود و تیم کوک که همیشه هیبریدی های ویندوزی/اندرویدی را جدی نگرفته، سوت زنان به سقف نگاه کند! و...
 
برنامه های آینده اپل گاهی خیلی ساده و قابل پیش بینی هستند و بعضی سال ها هم غافلگیرکننده می شوند. اما تیم کوک قول محصولاتی با فورم فکتورهای جدید در سال ۲۰۱۴ را داده و معرفی چیپ ۶۴ بیتی A7 هم به احتمالات ممکن افزوده.

در ماه های آینده شاهد لو رفتن عکس هایی از محصولات جدید اپل خواهیم بود. ولی تا قبل از آن، باید پرسید شما در این باره چه نظری دارید؟
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 93 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 12:17

شاید اینتل در ورود به بازار داغ دستگاه های همراه اندکی تاخیر داشت، اما این بار، تصمیم جدی گرفته که موج بعدی فناوری را از دست نداده و بر آن سوار شود. موج بعدی به گفته بسیاری همان پدیده اینترنت اشیا و فناوری های مربوط به آن است. اینتل برای استفاده از این فرصت استثنایی باید پیش از افتادن کشتی اینترنت اشیا به اقیانوس فناوری ها، از تمامی امکانات خود بهره ببرد.

 

بنا به گزارش رویترز، اینتل یک تیم ویژه برای این کار اختصاص داده، تا به صورت انحصاری بر روی نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز برای دستگاه های الکترونیکی مرتبط با پروژه های اینترنت اشیا، کار کند. این تیم ویژه، تحت عنوان "گروه راهکار اینترنت اشیا" مستقیماً زیر نظر مدیر عامل این شرکت، برایان کرازانیچ، مشغول به کار خواهد شد.

 

اینتل پیش از این نیز با ارائه دو پردازنده Atom E3800 و Quark SoC X1000 مخصوص دستگاه ها و سنسورهای کوچک و کم مصرف، گام مهمی را در زمینه تحقق اینترنت اشیا برداشته بود. طراحی و ساخت این دو چیپ، بخشی از جدیدترین یورش اینتل برای تصاحب بخش عمده ای از این بازارهای جدید قلمداد می شد.

 

این گروه جدید بر روی همه محصولات مرتبط با پدیده اینترنت اشیا کار خواهد کرد که به طور حتم ابزارهای پوشیدنی نیز جزو همین لیست بلند محصولات خواهد بود. شاید ARM در این زمینه، اندکی از اینتل هشیارتر بود و زودتر از اهمیت این پدیده جدید مطلع شد و در زمینه چیپ های کم مصرف گوی سبقت را از رقبا ربود. به طوری که چیپ های به کار رفته در اولین ساعت های هوشمند موجود در بازار مانند اسمارت واچ 2 و کوالکام تاک، محصول شرکت ARM بودند. همزمان سیسکو نیز این پدیده را جدی گرفته و کارگروهی ویژه برای این کار تعیین نموده و همکاری خود را با استارتاپ های بی شماری در زمینه اینترنت اشیا آغاز کرده.

 

زمان زیادی برای شرکت هایی که می خواهند در جهش بعدی فناوری بقای شان حفظ شود، نمانده. شاید هنگامی که یخچال ها، کتری ها، و سنسورهای محیط های اداری و خانگی به فناوری وای-فای یا فناوری های وایرلس مشابه مجهز شدند، دیگر وقت مطالعه و تحقیق نباشد. در آن زمان به طور حتم شرکت هایی موفق خواهند بود که از قبل تدارک چنین تغییرات گسترده ای را دیده باشند. شاید موج انقلابی تلفن های هوشمند و عقب ماندن بلکبری و موتورولا از این قافله، گواهی بر این ماجرا باشد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 12:07

اپلیکیشن های تحت وب مایکروسافت آفیس از امروز صاحب امکان ویرایش زنده شده اند. ورد، پاورپوینت و اکسل همگی به روز شده اند تا قابلیت ویرایش همزمان توسط چند کاربر فعال شود.
 
بله، حالا این مجموعه تحت وب بیش از پیش برای رقابت با گوگل داکس آماده شده و افرادی که روی یک سند مشترک کار می کنند امکان ویرایش همزمان و بدون تاخیر در نمایش تغییرات را دارند.
 
حتی افرادی که روی یکی از برنامه های دسکتاپ مشغول کار با سند به اشتراک گذاشته شده باشند با هر باز ذخیره دستی تغییرات، امکان همگامسازی آنها با فضای ابری را دارند و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت.

از دیگر قابلیت های جدید اضافه شده به ورد تحت وب، امکان جستجو و جایگزینی متن، و نیز قابلیت تغییر استایل و فرمت در جداول و هدر/فوتر اسناد است.
 
اپلیکیشن تحت وب اکسل نیز حالا امکان درگ-اند-دراپ برای هر کادر و دوباره مرتب کردن هر ورقه را در کنار پشتیبانی بیشتر از انواع ورک بوک ها دارا است. پاورپوینت هم با یک ابزار کراپ عکس جدید به روز رسانی شده.
 
مایکروسافت همچنان تکرار می کند که به زودی پشتیبانی کامل اپلیکیشن های تحت وب آفیس از تبلت های اندرویدی را میسر خواهد کرد تا کاربران بتوانند در کروم به راحتی اسناد و برگه ها را ویرایش کنند. فعلا که این قول با تاخیر چند باره همراه شده.
 
شما می توانید از آدرس skydrive.live.com به اپلیکیشن های تحت وب به روز شده مایکروسافت دسترسی پیدا کرده و امکانات جدید را تجربه کنید.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 12:03

شنیده ها حاکی از این است که نسل بعدی نقشه های گوگل با توجه به اطلاعات زیادی که از ما دارند، نظیر داده های مربوط به مکان هایی که ما به آن ها امتیاز داده ایم، یا افرادی که با آن ها آشنایی داریم، نقشه هایی را به طور سفارشی شده، با توجه به موقعیت مکانی و نیاز لحظه ای هر یک از ما، به صورت کاملاً تعاملی ارائه خواهند داد.

 

دو تن از طراحان ارشد گوگل مپس، در کنفرانسی موسوم به نقشه راه 2013 که توسط وبلاگ GigaOm برگزار شد، به تشریح آینده این سرویس محبوب گوگل پرداختند. از نظر آن ها نقشه ها به زودی تبدیل به صفحاتی خواهند شد که همه اطلاعات ما از جهان را در یک جا جمع می کنند.

 

جانا جونز، یکی از این طراحان گوگل  مپس اعتقاد دارد که دهه گذشته صرف دیجیتالی کردن نقشه های کاغذی موجود شد، تا این اطلاعات گرانبها با سهولت بیشتری از طریق وب یا دستگاه های همراه در دسترس مردم قرار گیرند. به گفته او هم اکنون که این زیربنا ساخته شده، وقت آن رسیده که جزئیات بیشتر و بیشتری به این نقشه ها اضافه شود، تا برای هر شخص با توجه به موقعیت مکانی و سایر اطلاعات جمع آوری شده از او، یک ارائه منحصر به فرد از نقشه گوگل داشته باشیم.

 

جونز برای تشریح این مطلب یک مثال می زند: فرض کنید هنگام مشاهده نقشه گوگل و از زوم خارج کردن نقشه، دو برچسب موقعیت مکانی و کسب کار در یک نقطه خاص با هم تلاقی داشته باشند. این جا است که این سرویس باید تصمیم بگیرد که کدام یک از این برچسب ها را باید برای شما برجسته تر نمایش دهد. در گذشته، گوگل خودش تصمیم می گرفت که کدام یک از این ها مهم تر هستند، اما با در نظر گرفتن داده های مربوط به جستجوهای سابق فرد و همچنین بازدیدهای قبلی فرد از آن نقطه خاص، گوگل قادر خواهد بود نقشه را منحصراً برای تک تک افراد به صورت اختصاصی نمایش دهد.

 

برنارد سیفِلد، یکی دیگر از مسئولان سرویس گوگل مپس در این زمینه نظر بسیار جالبی دارد. به گفته او در بسیاری از موارد گوگل آن قدر از شما اطلاعات دارد که اساساً نیازی احساس نمی کند که باید حتماً نقشه را به شما نشان دهد، به طور مثال تصور کنید در فرودگاه هستید، در این صورت گوگل به جای این که نقشه را به شما نشان دهد، یک راست سراغ اصل مطلب رفته و بدون جستجوی شما، خودش ساعات پرواز را برای تان نمایش می دهد. از دید او «نقشه چیزی نیست جز تفسیر داده های موجود»، حال می خواهد یک عبارت جستجو شده توسط کاربر باشد، یا موقعیت مکانی فرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 11:59

این روزها وبسایت ها و ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به سوالات روزمره ما پاسخ می دهند و مطالب آموزشی را در اختیار ما می گذارند. برخی از آن ها در قالب سوال و پاسخ نوشتاری هستند، برخی هم به صورت ویدیوهای آماده بر روی سایت های معروفی چون یوتیوب. اما این بار گوگل یک قدم جلوتر رفته و محصول جدیدی تحت عنوان هلپ اَوت(Helpout) را معرفی کرده، که به کمک آن کاربران می توانند با متخصصان، در زمینه های گوناگون، از جمله عیب یابی کامپیوتر، آموزش آشپزی، آموزش گیتار، و مسائل پزشکی، چت ویدیویی داشته باشند.

روش کار با این سرویس های چت ویدیویی به این گونه است که ابتدا کاربر موضوع مورد نظر خود را جستجو کرده، یا از لیست موجود، موضوع خود را انتخاب می کند، سپس درست مانند سرویس گوگل هنگ اَوت، یک ارتباط تصویری رو در رو با متخصص یا، به قول گوگل، پرووایدر (Provider)، برقرار می نماید. در این سیستم کاربران قادرند متخصصان را بر اساس در دسترس بودن، قیمت، توانایی ها، امتیازها و یک سری مولفه های دیگر انتخاب کنند.

 

هزینه هر یک از این مکالمه های ویدیویی رو در رو می تواند برای کاربر از صفر، یعنی به طور کامل رایگان، تا 20 دلار، یا حتی بیشتر تمام شود. اگر جلسه رایگان نباشد، این هزینه ها به تصمیم متخصص می تواند دقیقه ای یا جلسه ای محاسبه گردد. متخصصان سایت، هم افراد مستقل و داوطلب هستند و هم نمایندگان برندهای تجاری.

 

نکته بسیار جالب این است که اگر متخصص 5 دقیقه در شروع جلسه تاخیر داشته باشد، یا ادعا کند که در آن لحظه در دسترس است، اما با تاخیر وارد کنفرانس شود، آن جلسه رایگان خواهد بود. حتی اگر کاربر از یک جلسه خاص به هر دلیلی راضی نباشد، گوگل طی مکانیزمی، پول کاربر را پس می دهد. طبق قانون حال حاضر، گوگل تنها 20% شهریه هر جلسه را بر می دارد، البته در مورد خدمات مربوط به مسائل پزشکی و درمانی گوگل از این میان سودی دریافت نخواهد کرد.

 

این سرویس فعلاً تنها بر روی دسکتاپ و اندروید در دسترس است. هلپ اَوت با پروفایل های گوگل پلاس به طور کامل در هم تنیده است، به طوری که هم کاربر معمولی و هم متخصص تا حدی از هویت طرف مقابل مطلع می شوند، ولی اطلاعات مربوط به چت ویدیویی و محتوای آن به هیچ وجه بر روی گوگل پلاس منتشر نمی گردد.

 

گرچه سرویس های مشابهی نظیر هلپ اَوت وجود دارند، اما وقتی صحبت از گوگل می شود، بحث یکپارچگی خدمات و گستره وسیع مخاطبان مطرح می گردد، و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. واقعیت این است که گوگل همین الآن هم با در اختیار داشتن یوتوب، بیشترین سهم را در ارائه ویدیوهای آموشی رایگان در اختیار دارد. باید منتظر ماند و دید که این سرویس جدید گوگل چه بازخوردی را از کاربران دریافت خواهد کرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 84 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1392 ساعت: 11:56

Pulse 17، نازکترین لپ تاپ ۱۷ اینچ ویژه بازی دنیا
شیوه معمول کار Maingear برای تولید لپ تاپ های ویژه گیم، چیزی شبیه به این است:
۱- یک شاسی Clevo بر می دارید.
۲- با هر ضرب و زوری که هست آخرین تکنولوژی های قدرتمند را درون آن جا می دهید.
 
اما به نظر می رسد این شرکت برای تولید Pulse 17 رویه ای کاملا متفاوت را در پیش گرفته است. با رها کردن سخت افزار تولیدی Clevo آنها یک لپ تاپ ۱۷ اینچی تولید کرده اند که حسابی پول از جیب شما و هوش از سر اطرافیان می رباید.
 
این لپ تاپ که صاحب عنوان نازکترین لپ تاپ ۱۷ اینچی ویژه بازی دنیا است، از یک پردازنده هاسول ۲.۴ گیگاهرتزی Core i7 4700HQ بهره می برد که می تواند هنگام نیاز تا ۳.۴ گیگاهرتز خودش را بالا بکشد. علاوه بر این یک کارت گرافیک GeForce GTX 765M دو گیگابایتی به همراه ۱۶ گیگابایت رم، جایی برای صحبت باقی نمی گذارد.
 
و در ورای همه اینها، یک نمایشگر ۱۷.۳ اینچی واید با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل چشم شما را به خود جلب می کند. برای ذخیره اطلاعات هم می توانید از یک هارد دیسک یک ترابایتی یا دو درایو ۴۸۰ گیگابایتی SSD بهره ببرید که به صورت Raid 0 با هم در ارتباط هستند.
 
فروش این سیستم از هم اکنون با قیمت پایه ۲۰۹۹ دلار آغاز شده است و حسابی خوره های بازی را وسوسه می کند.
شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت: 11:07

این روزها وبسایت ها و ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به سوالات روزمره ما پاسخ می دهند و مطالب آموزشی را در اختیار ما می گذارند. برخی از آن ها در قالب سوال و پاسخ نوشتاری هستند، برخی هم به صورت ویدیوهای آماده بر روی سایت های معروفی چون یوتیوب. اما این بار گوگل یک قدم جلوتر رفته و محصول جدیدی تحت عنوان هلپ اَوت(Helpout) را معرفی کرده، که به کمک آن کاربران می توانند با متخصصان، در زمینه های گوناگون، از جمله عیب یابی کامپیوتر، آموزش آشپزی، آموزش گیتار، و مسائل پزشکی، چت ویدیویی داشته باشند.

روش کار با این سرویس های چت ویدیویی به این گونه است که ابتدا کاربر موضوع مورد نظر خود را جستجو کرده، یا از لیست موجود، موضوع خود را انتخاب می کند، سپس درست مانند سرویس گوگل هنگ اَوت، یک ارتباط تصویری رو در رو با متخصص یا، به قول گوگل، پرووایدر (Provider)، برقرار می نماید. در این سیستم کاربران قادرند متخصصان را بر اساس در دسترس بودن، قیمت، توانایی ها، امتیازها و یک سری مولفه های دیگر انتخاب کنند.

 

هزینه هر یک از این مکالمه های ویدیویی رو در رو می تواند برای کاربر از صفر، یعنی به طور کامل رایگان، تا 20 دلار، یا حتی بیشتر تمام شود. اگر جلسه رایگان نباشد، این هزینه ها به تصمیم متخصص می تواند دقیقه ای یا جلسه ای محاسبه گردد. متخصصان سایت، هم افراد مستقل و داوطلب هستند و هم نمایندگان برندهای تجاری.

 

نکته بسیار جالب این است که اگر متخصص 5 دقیقه در شروع جلسه تاخیر داشته باشد، یا ادعا کند که در آن لحظه در دسترس است، اما با تاخیر وارد کنفرانس شود، آن جلسه رایگان خواهد بود. حتی اگر کاربر از یک جلسه خاص به هر دلیلی راضی نباشد، گوگل طی مکانیزمی، پول کاربر را پس می دهد. طبق قانون حال حاضر، گوگل تنها 20% شهریه هر جلسه را بر می دارد، البته در مورد خدمات مربوط به مسائل پزشکی و درمانی گوگل از این میان سودی دریافت نخواهد کرد.

 

این سرویس فعلاً تنها بر روی دسکتاپ و اندروید در دسترس است. هلپ اَوت با پروفایل های گوگل پلاس به طور کامل در هم تنیده است، به طوری که هم کاربر معمولی و هم متخصص تا حدی از هویت طرف مقابل مطلع می شوند، ولی اطلاعات مربوط به چت ویدیویی و محتوای آن به هیچ وجه بر روی گوگل پلاس منتشر نمی گردد.

 

گرچه سرویس های مشابهی نظیر هلپ اَوت وجود دارند، اما وقتی صحبت از گوگل می شود، بحث یکپارچگی خدمات و گستره وسیع مخاطبان مطرح می گردد، و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. واقعیت این است که گوگل همین الآن هم با در اختیار داشتن یوتوب، بیشترین سهم را در ارائه ویدیوهای آموشی رایگان در اختیار دارد. باید منتظر ماند و دید که این سرویس جدید گوگل چه بازخوردی را از کاربران دریافت خواهد کرد.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 90 تاريخ : چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت: 11:03

 پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه‌ی رسمی سرفیس‌پرو 2 مایکروسافت، ردموندی‌ها با انتشار یک بروزرسانی، میزان انرژی مصرف شده توسط WiFi این تبلت را کاهش دادند. پس از ارائه‌ی این بروزرسانی و انجام بنچمارک قبل و پس از اعمال بروزرسانی، نتایج خارق‌العاده‌ای در مصرف باتری به‌دست آمد. در ادامه با زومیتهمراه باشید تا نتایج حاصل از اعمال این بروزرسانی را به تفصیل بررسی کنیم.

بروزرسانی میان‌افزار، مصرف انرژی سرفیس پرو 2 را بهینه‌تر می‌کند

هر دو بنچمارک در شرایط مشابهی به انجام رسیده است، بطوریکه صفحه ی نمایش برای 200 نیت کالیبره شده و حجم کاری ثابتی با تبلت انجام می‌شد. سریع بودن یک سیستم به معنی انجام سریع وظایف محول شده برای داشتن زمان بیکاری بیشتر نیست.

بنچمارک مربوط به استفاده از اینترنت شامل بارگزاری کردن صفحات وب است که در آن، صفحات مشخص شده در یک چرخه‌ی تکراری تا زمان اتمام باتری، مکررا بارگزاری می‌شوند.

SurfacePro2Bench1

سرفیس پرو 2 در بنچمارک انجام شده که نتایج آن را می‌توانید در قالب تصویر فوق ملاحظه کنید، بسیار بهتر از سرفیس 2 عمل کرده است. مایکروسافت هدف خود را عبور از 8 ساعت باتری‌دهی اعلام کرده بود که با اعمال بروزرسانی ارائه شده، شاهد افزایش 25 درصدی باتری دهی در سرفیس پرو 2 هستیم.

بنچمارک مخصوص در حالت پخش مداوم ویدئو در حالتی انجام شده است که WiFi روشن بوده و اتصال با یک شبکه برقرار بوده است. این بنچمارک با پخش یک ویدئو با کیفیت 720p 4Mbps مربوط به آخرین فیلم هری‌پاتر انجام شده که تا زمان خاموش شدن تبلت، ادامه داشته است.

SurfacePro2Bench2

انرژی مصرف شده توسط پردازنده‌ی هسول آنچنان که باید کارآمد نیست. بر اساس شایعات، این ضعف در سری Broawell‌ اصلاح خواهد شد. اما می‌توان تاثیر بروزرسانی انجام شده را موثر توصیف کرد، چراکه موجب افزایش 16 درصدی زمان باتری‌دهی شده است.

بروزرسانی نرم‌افزاری انجام شده، درایور پردازنده‌ی گرافیکی سرفیس پرو 2 را به نسخه‌ی اولیه آن بازگزدانده است که مشکلات مربوط به روشن شدن صفحه در زمان wake up را حل کرده است. برخلاف نسخه‌ی پرو تبلت مایکروسافت، بروزرسانی نرم‌افزاری برای سرفیس 2 ارائه نشده است.

در مقایسه با مک‌بوک ایر 2013 اپل، سرفیس‌پرو 2 مایکروسافت قابلیت ارائه باتری‌دهی به میزان محصول اپل را ندارد. مایکروسافت برای توجیه اختلاف در مقام پاسخ‌گویی برآمده و عواملی را برای افزایش مصرف انرژی برشمرده که از جمله‌ی آن می‌توان به بهره‌گیری از حس‌گرهای مختلف در سرفیس پرو 2، دارا بودن رزولوشن بیشتر نسبت به مک‌بوک ایر و همچنین استفاده از Active digitizer و Capacitive Touch اشاره کرد که مصرف انرژی در سرفیس پرو 2 را بالا برده‌اند. هرچند برخی از ویژگی‌های غیربهینه در ویندوز همچون Windows Notebooks مصرف انرژی را افزایش داده‌اند.

SurfacePro2Bench3

در این بین می‌توان Vaio Pro 13 سونی را یک استثنا در میان ابزارهای ویندوزی از حیث باتری عنوان کرد، چراکه در شرایط کاری عادی محصول سونی با مک‌بوک ایر 2013 برابری می‌کند. اما بازهم محصول اپل بهترین کارایی را در زمینه‌ی باتری‌دهی دارد، چراکه در حال انجام پردازش‌های سنگین نیز مک‌بوک کارکرد بالایی دارد در حالی که سونی دچار لغزش می‌شود.

شرکت هیرکانیا...
ما را در سایت شرکت هیرکانیا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هیرکانیا hirkandata بازدید : 100 تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 ساعت: 11:21